ROCK FM RADIO

 

reklamno-umelecká agentúra ART DJJ

 

atlas.sk

 

 

ALGIDA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   BEACHVOLLEYBAL  CLUB (BVC) RUŽOMBEROK

   
 
 
   

I. Základné informácie o klube

 

 
Založený:           22.9.2003
 
Sídlo:                      Za dráhou 12/15, Ružomberok 
 
Štadión:                 Športový areál California, Klačno - Ružomberok
 

[top]

 
 
   

II. Stratégia klubu BVC Ružomberok

 
            Výkonný výbor klubu spolu so zamestnancami sa v maximálnej možnej miere snažia poskytnúť hráčom, sponzorom, partnerom, divákom a sympatizantom plážového volejbalu zaujímavú platformu na spoluprácu. Cieľom je vybudovať v meste Ružomberok centrum plážového volejbalu na Slovensku, a tým vytvoriť podmienky pre rozvoj tohto športu.
Stratégia klubu vychádza z nasledujúcich bodov:
 
·        atraktívnosť plážového volejbalu
·        profesionálne prostredie v klube
·        ekonomicky úspešný, prosperujúci klub
·        spokojnosť partnerov
·        transparentná a úprimná komunikácia
 
 BVC Ružomberok bude stavať v budúcnosti na týchto základných pilieroch:
 
· Publikum, priaznivci
- početné, nadšené, oduševnené publikum
- vytvorenie jedinečnej atmosféry na štadióne v Ružomberku
· Sympatie a imidž
- vysoká miera sympatií dvojice RADO-Litva
- vynikajúci imidž
- kontinuita v dosahovaní cieľov bez škandálov
· Technicko-organizačné zabezpečenie
- vysoká profesionálna úroveň pracovníkov 
-   prehľadná organizačná štruktúra
-   efektívne využívanie získaných finančných prostriedkov
 
Základné strategické ciele:
 
1.      Presadiť značku BVC Ružomberok v rámci regiónu ako aj v celonárodnom meradle.
2.      Vytvoriť moderný, nezávislý a atraktívny klub so širokou a stabilnou základňou členov, partnerov a divákov.
3.      Zo športového hľadiska vytvoriť predpoklady pre úspešné reprezentovanie nádejnej dvojice RADO-Litva a výchovu nových hráčov pre reprezentáciu.
4.      Organizovať pravidelne turnaje v plážovom volejbale a prispieť tým k spopularizovaniu tohoto športu.

[top]

 
   
III. Možnosti marketingovej komunikácie v BVC Ružomberok
 
 BVC dáva  sponzorom a  partnerom k dispozícii širokú ponuku spôsobov vhodných na prezentáciu obchodného mena alebo konkrétneho produktu. Umožňuje tiež aktivity v oblasti podpory predaja ako aj aktivity v oblasti public relations. Snahou je čo najefektívnejšie využiť každú možnosť na oslovenie potenciálnych partnerov, vytvoriť čo najviac ciest  pre komunikáciu podnikateľského subjektu v spojení s pozitívnym imidžom klubu.
 
 A.      Realizácia reklamy na športovom a spoločenskom oblečení hráčov
Táto forma realizácie predstavuje umiestnenie reklamy na oblečení všetkých hráčov BVC (zápasové tričká, nohavice, čelenky alebo čiapky).
Vystúpenia hráčov, na ktorých budú  v športovom oblečení rozdelíme do štyroch skupín:
1.      Tréningy dvojice RADO-Litva v tréningovom kempe na pláži Copacabana v Brazílií, v období od októbra 2003 do apríla 2004
2.      Tréningy  hráčov klubu v areály beachvolleyballového štadióna Ružomberok, ktoré budú minimálne 3 krát do týždňa od apríla 2004 do septembra 2004
3.      Turnaje, ktoré sa budú uskutočňovať v Ružomberku tri krát mesačne v období od mája 2004 do septembra 2004
4.      Vystúpenia dvoch klubových dvojíc na slovenských a poľských turnajoch v období od mája 2004 do augusta 2004
5.      Vystúpenia dvojice RADO-Litva na všetkých turnajoch svetovej série (olympijská kvalifikácia)
 
Je potrebné spomenúť aj ďalšie výhody (okrem vlastnej prezentácie partnera), ktoré sú spojené s realizáciou reklamy na športovom odeve hráčov BVC Ružomberok:
·        právo používať oficiálne logo BVC Ružomberok na reklamné účely
·        tabuľa s menom sponzora na štadióne
·        spomenutie partnera na začiatku turnaja 
·        umiestnenie na  internetovej stránke klubu
·        autogramiády podľa dohody
 
 B.      Realizácia reklamy na odeve usporiadateľov  a členov security   
Umožňuje mnohonásobnu optickú prezentáciu partnera počas všetkých domácich turnajov. Usporiadatelia, pomocníci aj členovia security svojím priateľským vystupovaním ako aj ochotou vždy pomôcť prispievajú k pozitívnemu vnímaniu partnera. Reklama je realizovaná na vrchnej časti oblečenia.
 
C.      Prezentácia  prostredníctvom oficiálneho partnerstva
Manažment klubu vytvoril pre potenciálnych partnerov aj možnosť podieľať sa na zabezpečení rôznych činností súvisiacich s prevádzkou a aktivitami klubu. Partneri spolupracujúci s klubom v tejto oblasti sa podieľajú svojimi výkonmi na zabezpečení materiálneho vybavenia, resp. poskytujú kvalifikované služby pre potreby BVC Ružomberok. Samozrejme, že recipročne majú partneri právo na vlastnú prezentáciu v marketingovom priestore, ktorý im klub poskytne. Zároveň je pre všetkých partnerov ešte pripravený balík výhod, ktoré predstavujú možnosť
    využitia oficiálneho loga BVC Ružomberok na reklamné účely
·        štatútu oficiálneho poskytovateľa konkrétnych výkonov
·        prítomnosti na tabuli sponzorov v priestoroch štadiónu
·        odkazu na stránku partnera na oficiálnej stránke klubu
·        autogramiád podľa dohody
·        spomenutia partnera hlásateľom pred začiatkom každého turnaja a počas prestávok
 
V ďalšej časti práce uvádzame jednotlivé oblasti, v ktorých  spolupráca s klubom dáva partnerovi štatút oficiálneho poskytovateľa konkrétnych výkonov. Okrem už vyššie spomenutého balíka výhod, sme sa z dôvodu komplexnosti poznania marketingovej spolupráce klubu a partnera rozhodli pri každej kategórii oficiálneho partnerstva uviesť aj  ďalšie možnosti prezentácie oficiálneho partnera.
 
Oficiálny poskytovateľ športového odevu 
·        prítomnosť loga partnera na všetkých častiach odevu (tričká, košele, pulóvre, topánky, bundy a pod.) hráčov A-družstva a manažmentu pri všetkých vystúpeniach na verejnosti
·        logo partnera na zápasových dresoch, nohaviciach, čiapkach, okuliaroch, resp. topánkach
 
Oficiálny partner v oblasti lekárskej starostlivosti  
·        priestor na internete v rámci oficiálnej stránky BVC Ružomberok
·        reportáže o produktoch partnera a ich využití na internete
·        právo spolupracovať s hráčmi a lekármi klubu v oblasti public relations
 
Oficiálny partner športových nápojov
·        prítomnosť obchodného mena, loga alebo sloganu partnera na všetkých fľašiach s nápojmi pri odpočinkových miestach hráčov počas turnajov
 
Oficiálny mediálny partner
·        poskytnutie najčerstvejších informácii o dianí v klube
·        partner pri všetkých mediálnych vystúpeniach
 
Oficiálny partner nápojov
·        partner nápojov pri všetkých spoločenských udalostiach BVC Ružomberok
·        catering na štadióne s produktmi oficiálneho partnera nápojov
 
Oficiálny dopravný partner
·        partner pre všetky cesty BVC Ružomberok
 
Oficiálny internetový partner
·        partner oficiálnej internetovej stránky BVC Ružomberok
·        prítomnosť na internetovej stránke klubu
·        aktuálne informácie o dianí v klube
 
 
D.      Realizácia reklamy v priestoroch štadióna
 
Mnohostranné možnosti optickej prezentácie počas všetkých turnajov, exhibícií a tréningov. Táto forma prezentácie je zaujímavá aj pre podnikateľské subjekty s miestnou alebo regionálnou pôsobnosťou. Podobne ako pri predchádzajúcich možnostiach komunikácie partnera aj v tomto prípade môžeme hovoriť o snahe  klubu využiť  každú možnú plochu ako nositeľa reklamného odkazu. Realizáciu reklamy v útrobách štadiónu môžeme rozdeliť do niekoľkých skupín.
 
Realizácia celkovej vizibility štadióna v réžií partnera
Táto forma prezentácie predstavuje navrhnutie celkového reklamného vzhľadu štadióna stranou partnera. Tu sa poskytuje partnerovi aj možnosť pomenovania štadióna (arény) obchodným menom alebo názvom produktu.
  
Reklama na paneloch umiestnených okolo ihriska
Ihriská, na ktorých budú prebiehať turnaje sú obklopené reklamnými panelmi. Tieto plochy sú k dispozícií partnerom na vyjadrenie reklamného odkazu pre divákov. 
 
Plošná reklama umiestnená na tribúnach štadiónu
Plochy sú umiestnené v zornom poli návštevníkov stretnutí plážového volejbalu a vhodné pre prezentáciu s regionálnym dosahom.
           
Realizácia reklamy na vonkajších plochách štadiónu
Pre partnerov, ktorí majú záujem prezentovať svoje obchodné meno alebo produkt je vhodnou možnosťou spolupráce s klubom realizovanie reklamy na vonkajších plochách štadiónu zahŕňajúce:
 
·        reklamné plochy na vonkajšej strane tribúny otočené smerom na sídlisko
·        plochy viditeľné z hlavnej cesty
 
E.      Prezentácia partnera počas turnajov
            Prezentácii partnera počas turnajov v plážovom volejbale sa ponúka niekoľko spôsobov jej realizácie. Na výber je viacero zaujímavých možností, ktorých charakteristiku uvádzame v nasledujúcej časti textu.
 
Spojenie mena partnera s názvom podujatia
Partner má možnosť prevziať záštitu nad celým turnajom. V programe je uvedený ako oficiálny partner turnaja. Partnerovi zápasu sú poskytované aj ďalšie výhody:
 
·        Meno partnera v názve turnaja
·        Reklama na paneloch umiestnených okolo ihriska
·        Spomenutia oficiálneho partnera hlásateľom pred začiatkom turnaja a počas prestávok
 
Ocenenie najlepších hráčov
Táto forma prezentácie umožňuje partnerovi byť jedným z aktérov pri odovzdávaní cien pre najlepších hráčov turnaja. Zástupca partnera osobne po skončení turnaja odovzdáva ceny pre vyhlásených hráčov.
 
Hry počas prestávok medzi zápasmi
Medzi jednotlivými zápasmi turnaja sa partner môže tiež podieľať na organizovaní hier pre divákov v prestávkach medzi tretinami a takto sa prezentovať.
 
Beach party
Po každom domácom turnaji sa v športovom areály bude konať párty s diskdžokejom alebo živou hudbou, ktorej sa zúčastnia aj hráči BVC. Partnerovi, ktorý má pod patronátom túto spoločenskú udalosť, sa poskytne priestor na prezentáciu v rámci diskotéky, resp. koncertu. 
 
Rozdávanie letákov a vzoriek produktov
Záujemcom o túto formu prezentácie je poskytnutá možnosť prezentovať svoje meno alebo produkt  pred začiatkom turnaja. Partneri majú možnosť rozdávať propagačné letáky, alebo vzorky produktov pri vchode na štadión a v hľadisku. Klub je ochotný zabezpečiť ľudí na rozdávanie letákov, ak si to partner želá.
 
Zvuková prezentácia
Pred začiatkom turnaja a počas prestávok medzi jednotlivými turnajmi môžu partneri využiť možnosť odvysielania 20-sekundového reklamného odkazu v zvukovej podobe.
 
Point of sales  
BVC Ružomberok poskytuje svojim partnerom aj túto formu prezentácie. Podstatou tohto spôsobu komunikácie je možnosť zriadiť si v priebehu turnaja v areály centra point of sales stôl, resp. stánok slúžiaci k degustácii produktov, ich propagácii, rôznym súťažiam alebo rozdávaniu letákov a vzoriek produktov.
 
 
F.      Interaktívna reklama a podpora predaja
 
V dnešnej dobe je internet informačným médiom, ktorého význam a využitie rastie nesmiernou rýchlosťou. Internet poskytuje množstvo nových možností prezentácie podnikateľského subjektu na webových stránkach a spôsobov oslovenia cieľových skupín. Na základe aktivít manažmentu v tejto oblasti môžeme tvrdiť, že vedenie klubu sa snaží nezaostať vo využívaní nových spôsobov komunikácie vo virtuálnom prostredí internetu.
 
 
G.      Reklama v tlačových materiáloch klubu
 
Podnikateľské subjekty majú možnosť prezentovať svoje obchodné meno alebo produkty aj prostredníctvom tlačových materiálov klubu. V súčasnosti BVC prezentuje plážový volejbal a reprezentačnú dvojicu RADO-Litva v plnofarebnej brožúrke. Vedenie zároveň pripravuje v tlačenej forme aj prezentáciu klubu s programom turnajov.
 
 
H.      Prezentácia partnera s využitím prítomnosti hráčov
 
Hráči klubu RADO-Litva ako potencionálny účastníci olympijských hier sú zaujímavými a pozornosť priťahujúcimi hosťami rôznych spoločenských udalostí. Partneri klubu budú mať možnosť využiť popularitu hráčov pri prezentácii svojho obchodného mena alebo pri podpore predaja svojho produktu.
 
 Autogramiády
Partneri majú možnosť usporiadať autogramiády hráčov BVC Ružomberok v priestoroch svojich spoločností alebo predajní. Autogramiády sú lákadlom, ktoré pritiahne do objektu partnera množstvo ľudí.
 
 Patronát
Klub ponúka aj možnosť prevziať patronát  nad vybraným hráčom, ktorý umožňuje partnerovi osobný kontakt s hráčom a šancu  spoznať ho aj mimo ihriska.
 
 
I.   Návšteva turnaja svetovej série s dvojicou RADO-Litva
 
            Vedenie klubu predkladá partnerom aj eventualitu účasti predstaviteľov  partnerskej organizácie na ľubovoľnom turnaji svetovej série. V prípade účasti na olympijských hrách sa
partner môže rozhodnúť zúčastniť aj tohto vrcholného podujatia.
 
 
J.  „Sociálny sponzoring“
 
            Zaujímavým spôsobom prezentácie podnikateľského subjektu je aj možnosť podieľať sa na zabezpečení účasti mládeže z detských domovov tréningového procesu.

[top]

 
 

 

 

top

Webdesign (C) 2004 ART DJJ