|
 |
 |
 |
 |
 |
|

|
BEACHVOLLEYBAL CLUB (BVC)
RUŽOMBEROK |
|
|
|
I.
Základné informácie o klube

Založený: 22.9.2003
Sídlo:
Za
dráhou 12/15, Ružomberok
Štadión:
Športový
areál California, Klačno - Ružomberok
[top]
|
|
|
II. Stratégia klubu BVC
Ružomberok
Výkonný výbor
klubu spolu so zamestnancami sa v maximálnej možnej miere snažia poskytnúť
hráčom, sponzorom, partnerom, divákom a sympatizantom plážového volejbalu
zaujímavú platformu na spoluprácu. Cieľom je vybudovať
v meste Ružomberok centrum plážového volejbalu na Slovensku, a tým
vytvoriť podmienky pre rozvoj tohto športu.
Stratégia klubu vychádza
z nasledujúcich bodov:
·
atraktívnosť
plážového volejbalu
·
profesionálne
prostredie v klube
·
ekonomicky úspešný,
prosperujúci klub
·
spokojnosť partnerov
·
transparentná
a úprimná komunikácia
BVC
Ružomberok bude stavať v budúcnosti na týchto základných pilieroch:
· Publikum,
priaznivci
- početné, nadšené,
oduševnené publikum
- vytvorenie
jedinečnej atmosféry na štadióne v Ružomberku
· Sympatie
a imidž
- vysoká miera
sympatií dvojice RADO-Litva
- vynikajúci imidž
- kontinuita
v dosahovaní cieľov bez škandálov
· Technicko-organizačné
zabezpečenie
- vysoká
profesionálna úroveň pracovníkov
-
prehľadná organizačná štruktúra
-
efektívne využívanie získaných finančných
prostriedkov
Základné strategické
ciele:
1.
Presadiť značku BVC Ružomberok
v rámci regiónu ako aj v celonárodnom meradle.
2.
Vytvoriť moderný, nezávislý a
atraktívny klub so širokou a stabilnou základňou členov, partnerov a
divákov.
3.
Zo športového hľadiska
vytvoriť predpoklady pre úspešné reprezentovanie nádejnej dvojice RADO-Litva a výchovu nových hráčov pre reprezentáciu.
4.
Organizovať pravidelne turnaje
v plážovom volejbale a prispieť tým k spopularizovaniu tohoto športu.
[top]
|
|
|
III. Možnosti marketingovej
komunikácie v BVC Ružomberok
BVC dáva sponzorom
a partnerom k dispozícii širokú ponuku spôsobov vhodných na prezentáciu
obchodného mena alebo konkrétneho produktu. Umožňuje tiež aktivity v
oblasti podpory predaja ako aj aktivity v oblasti public relations. Snahou
je čo najefektívnejšie využiť každú možnosť na oslovenie potenciálnych
partnerov, vytvoriť čo najviac ciest pre komunikáciu podnikateľského
subjektu v spojení s pozitívnym imidžom klubu.
A.
Realizácia reklamy na športovom
a spoločenskom oblečení hráčov
Táto forma realizácie
predstavuje umiestnenie reklamy na oblečení všetkých hráčov BVC (zápasové
tričká, nohavice, čelenky alebo čiapky).
Vystúpenia hráčov, na
ktorých budú v športovom oblečení rozdelíme do štyroch skupín:
1.
Tréningy dvojice RADO-Litva v tréningovom
kempe na pláži Copacabana v Brazílií, v období od októbra 2003 do apríla
2004
2.
Tréningy hráčov klubu v areály beachvolleyballového štadióna Ružomberok, ktoré budú minimálne 3 krát do
týždňa od apríla 2004 do septembra 2004
3.
Turnaje, ktoré sa budú uskutočňovať
v Ružomberku tri krát mesačne v období od mája 2004 do septembra 2004
4.
Vystúpenia dvoch klubových dvojíc na
slovenských a poľských turnajoch v období od mája 2004 do augusta 2004
5.
Vystúpenia dvojice RADO-Litva na všetkých
turnajoch svetovej série (olympijská kvalifikácia)
Je potrebné spomenúť
aj ďalšie výhody (okrem vlastnej prezentácie partnera), ktoré sú spojené
s realizáciou reklamy na športovom odeve hráčov BVC Ružomberok:
·
právo používať
oficiálne logo BVC Ružomberok na reklamné účely
·
tabuľa s menom
sponzora na štadióne
·
spomenutie partnera
na začiatku turnaja
·
umiestnenie na
internetovej stránke klubu
·
autogramiády podľa
dohody
B.
Realizácia reklamy na odeve usporiadateľov
a členov security
Umožňuje mnohonásobnu
optickú prezentáciu partnera počas všetkých domácich turnajov.
Usporiadatelia, pomocníci aj členovia security svojím priateľským
vystupovaním ako aj ochotou vždy pomôcť prispievajú k pozitívnemu vnímaniu
partnera. Reklama je realizovaná na vrchnej časti oblečenia.
C.
Prezentácia prostredníctvom oficiálneho
partnerstva
Manažment klubu vytvoril pre potenciálnych partnerov
aj možnosť podieľať sa na zabezpečení rôznych činností súvisiacich
s prevádzkou a aktivitami klubu. Partneri spolupracujúci s klubom v tejto
oblasti sa podieľajú svojimi výkonmi na zabezpečení materiálneho
vybavenia, resp. poskytujú kvalifikované služby pre potreby BVC
Ružomberok. Samozrejme, že recipročne
majú partneri právo na vlastnú prezentáciu v marketingovom priestore,
ktorý im klub poskytne. Zároveň je pre
všetkých partnerov ešte pripravený balík výhod, ktoré predstavujú možnosť
využitia oficiálneho
loga BVC Ružomberok na reklamné účely
·
štatútu oficiálneho
poskytovateľa konkrétnych výkonov
·
prítomnosti na tabuli
sponzorov v priestoroch štadiónu
·
odkazu na stránku
partnera na oficiálnej stránke klubu
·
autogramiád podľa
dohody
·
spomenutia partnera
hlásateľom pred začiatkom každého turnaja a počas prestávok
V ďalšej časti práce uvádzame jednotlivé oblasti, v ktorých spolupráca
s klubom dáva partnerovi štatút oficiálneho poskytovateľa konkrétnych
výkonov. Okrem už vyššie spomenutého balíka výhod, sme sa z dôvodu
komplexnosti poznania marketingovej spolupráce klubu a partnera rozhodli
pri každej kategórii oficiálneho partnerstva uviesť aj ďalšie možnosti
prezentácie oficiálneho partnera.
Oficiálny poskytovateľ
športového odevu
·
prítomnosť loga
partnera na všetkých častiach odevu (tričká, košele, pulóvre, topánky,
bundy a pod.) hráčov A-družstva a manažmentu pri všetkých vystúpeniach na
verejnosti
·
logo partnera na
zápasových dresoch, nohaviciach, čiapkach, okuliaroch, resp. topánkach
Oficiálny partner v oblasti lekárskej
starostlivosti
·
priestor na internete
v rámci oficiálnej stránky BVC Ružomberok
·
reportáže
o produktoch partnera a ich využití na internete
·
právo spolupracovať
s hráčmi a lekármi klubu v oblasti public relations
Oficiálny
partner športových nápojov
·
prítomnosť obchodného
mena, loga alebo sloganu partnera na všetkých fľašiach s nápojmi pri
odpočinkových miestach hráčov počas turnajov
Oficiálny mediálny
partner
·
poskytnutie
najčerstvejších informácii o dianí v klube
·
partner pri všetkých
mediálnych vystúpeniach
Oficiálny partner
nápojov
·
partner nápojov pri
všetkých spoločenských udalostiach BVC Ružomberok
·
catering na štadióne
s produktmi oficiálneho partnera nápojov
Oficiálny dopravný
partner
·
partner pre všetky
cesty BVC Ružomberok
Oficiálny internetový
partner
·
partner oficiálnej
internetovej stránky BVC Ružomberok
·
prítomnosť na
internetovej stránke klubu
·
aktuálne informácie
o dianí v klube
D.
Realizácia reklamy v priestoroch štadióna
Mnohostranné možnosti
optickej prezentácie počas všetkých turnajov, exhibícií a tréningov. Táto
forma prezentácie je zaujímavá aj pre podnikateľské subjekty s miestnou
alebo regionálnou pôsobnosťou. Podobne ako pri predchádzajúcich
možnostiach komunikácie partnera aj v tomto prípade môžeme hovoriť
o snahe klubu využiť každú možnú plochu ako nositeľa reklamného odkazu.
Realizáciu reklamy v útrobách štadiónu môžeme rozdeliť do niekoľkých
skupín.
Realizácia celkovej vizibility štadióna v réžií partnera
Táto forma
prezentácie predstavuje navrhnutie celkového reklamného vzhľadu štadióna
stranou partnera. Tu sa poskytuje partnerovi aj možnosť pomenovania
štadióna (arény) obchodným menom alebo názvom produktu.
Reklama na paneloch
umiestnených okolo ihriska
Ihriská, na ktorých
budú prebiehať turnaje sú obklopené reklamnými panelmi. Tieto plochy sú
k dispozícií partnerom na vyjadrenie reklamného odkazu pre divákov.
Plošná reklama
umiestnená na tribúnach štadiónu
Plochy sú umiestnené
v zornom poli návštevníkov stretnutí plážového volejbalu a vhodné pre
prezentáciu s regionálnym dosahom.
Realizácia reklamy na
vonkajších plochách štadiónu
Pre partnerov, ktorí
majú záujem prezentovať svoje obchodné meno alebo produkt je vhodnou
možnosťou spolupráce s klubom realizovanie reklamy na vonkajších plochách
štadiónu zahŕňajúce:
·
reklamné plochy na
vonkajšej strane tribúny otočené smerom na sídlisko
·
plochy viditeľné
z hlavnej cesty
E.
Prezentácia partnera počas turnajov
Prezentácii partnera počas turnajov v plážovom volejbale sa ponúka
niekoľko spôsobov jej realizácie. Na výber je viacero zaujímavých
možností, ktorých charakteristiku uvádzame v nasledujúcej časti textu.
Spojenie mena partnera
s názvom podujatia
Partner má možnosť
prevziať záštitu nad celým turnajom. V programe je uvedený ako oficiálny
partner turnaja. Partnerovi zápasu sú poskytované aj ďalšie výhody:
·
Meno partnera v názve
turnaja
·
Reklama na paneloch
umiestnených okolo ihriska
·
Spomenutia
oficiálneho partnera hlásateľom pred začiatkom turnaja a počas prestávok
Ocenenie najlepších
hráčov
Táto forma
prezentácie umožňuje partnerovi byť jedným z aktérov pri odovzdávaní cien
pre najlepších hráčov turnaja. Zástupca partnera osobne po skončení
turnaja odovzdáva ceny pre vyhlásených hráčov.
Hry počas prestávok
medzi zápasmi
Medzi jednotlivými
zápasmi turnaja sa partner môže tiež podieľať na organizovaní hier pre
divákov v prestávkach medzi tretinami a takto sa prezentovať.
Beach party
Po
každom domácom turnaji sa v športovom areály bude konať párty s diskdžokejom alebo živou hudbou, ktorej sa zúčastnia aj
hráči BVC. Partnerovi, ktorý má pod patronátom túto spoločenskú udalosť,
sa poskytne priestor na prezentáciu v rámci diskotéky, resp. koncertu.
Rozdávanie letákov
a vzoriek produktov
Záujemcom o túto
formu prezentácie je poskytnutá možnosť prezentovať svoje meno alebo
produkt pred začiatkom turnaja. Partneri majú možnosť rozdávať propagačné
letáky, alebo vzorky produktov pri vchode na štadión a v hľadisku. Klub je
ochotný zabezpečiť ľudí na rozdávanie letákov, ak si to partner želá.
Zvuková prezentácia
Pred začiatkom
turnaja a počas prestávok medzi jednotlivými turnajmi môžu partneri využiť
možnosť odvysielania 20-sekundového reklamného odkazu v zvukovej podobe.
Point of sales
BVC Ružomberok
poskytuje svojim partnerom aj túto formu prezentácie. Podstatou tohto
spôsobu komunikácie je možnosť zriadiť si v priebehu turnaja v areály
centra point of sales stôl, resp. stánok slúžiaci k degustácii produktov,
ich propagácii, rôznym súťažiam alebo rozdávaniu letákov a vzoriek
produktov.
F.
Interaktívna reklama a podpora predaja
V dnešnej dobe je
internet informačným médiom, ktorého význam a využitie rastie nesmiernou
rýchlosťou. Internet poskytuje množstvo nových možností prezentácie
podnikateľského subjektu na webových stránkach a spôsobov oslovenia
cieľových skupín. Na základe aktivít manažmentu v tejto oblasti môžeme
tvrdiť, že vedenie klubu sa snaží nezaostať vo využívaní nových spôsobov
komunikácie vo virtuálnom prostredí internetu.
G.
Reklama v tlačových materiáloch klubu
Podnikateľské
subjekty majú možnosť prezentovať svoje obchodné meno alebo produkty aj
prostredníctvom tlačových materiálov klubu. V súčasnosti BVC prezentuje
plážový volejbal a reprezentačnú dvojicu RADO-Litva v plnofarebnej
brožúrke. Vedenie zároveň pripravuje v tlačenej forme aj prezentáciu klubu
s programom turnajov.
H.
Prezentácia partnera s využitím prítomnosti
hráčov
Hráči klubu RADO-Litva ako potencionálny účastníci olympijských hier sú zaujímavými
a pozornosť priťahujúcimi hosťami rôznych spoločenských udalostí. Partneri
klubu budú mať možnosť využiť popularitu hráčov pri prezentácii svojho
obchodného mena alebo pri podpore predaja svojho produktu.
Autogramiády
Partneri majú možnosť
usporiadať autogramiády hráčov BVC Ružomberok v priestoroch svojich
spoločností alebo predajní. Autogramiády sú lákadlom, ktoré pritiahne do
objektu partnera množstvo ľudí.
Patronát
Klub
ponúka aj možnosť prevziať patronát nad vybraným hráčom, ktorý umožňuje
partnerovi osobný kontakt s hráčom a šancu spoznať ho aj mimo ihriska.
I. Návšteva turnaja svetovej série
s dvojicou RADO-Litva
Vedenie klubu predkladá partnerom aj eventualitu účasti predstaviteľov
partnerskej organizácie na ľubovoľnom turnaji svetovej série. V prípade
účasti na olympijských hrách sa
partner môže
rozhodnúť zúčastniť aj tohto vrcholného podujatia.
J. „Sociálny sponzoring“
Zaujímavým spôsobom prezentácie podnikateľského subjektu je aj možnosť
podieľať sa na zabezpečení účasti mládeže z detských domovov tréningového
procesu.
[top]
|
|
|
|
 |
|
|
|